دانستنی‌ها

پارامترهای انتخاب پمپ آب

پارامترهای انتخاب پمپ آب

مشخصات و پارامترهای مهم برای انتخاب پمپ آب چیست؟

دستگاه پمپ آب امروزه با استقبال بی نظیری رو به رو شده است. به این دلیل که این دستگاه از جمله دستگاه های کاربردی و ضروری محسوب می شود و شما می توانید با پارامترهای مناسبی که وجود دارد، یک محصول ایده آل را با ظرفیت و توان مخصوصی که دارد، مورد استفاده و کاربرد قرار دهید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با مشخصات و پارامترهای مهم برای انتخاب یک پمپ آب مناسب آشنا کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پارامترهای گوناگون انتخاب پمپ آب

پارامترهای مختلفی را شما برای پمپ آب می توانید در نظر بگیرید. در ادامه شما را با هر کدام به صورت مختصر و مفید آشنا می کنیم. مواردی که باید در هنگام خرید پمپ آب به آنها توجه کنید.

1- حجم پمپ

بدون اغراق حجم پمپ آب که به آن دبی هم می گویند و با علامت Q شناخته می شود، یکی از معیار های اصلی برای انتخاب پمپ آب است. پمپ آب در واحد زمان، یک مقدار معینی از مایع را جابجا می کند که به این جابجایی دبی آب می گویند. ناگفته نماند که متر مربع بر ثانیه یا گالن بر ساعت را واحد اصلی محاسبه دبی پمپ آب معرفی می کنند.

2- فشار پمپ

بدون شک پمپ آب دوام و مقاومت خاصی را در ساختار اصلی خود جای داده است. بار یا پوند در هر متر مربع را برای اندازه گیری واحد فشار پمپ آب می توان در نظر گرفت. توجه داشته باشید که در زمان خرید این دستگاه باید فشار خروجی بیشتر و یا حداقل برابر فشار سیستم در دبی پمپ باشد.

3- هد پمپ

ارتفاع مشخصی برای بالا بردن مایع در پمپ وجود دارد، که به آن هد پمپ آب می گویند. متر یا فوت واحد محاسبه هد پمپ آب است که با علامت اختصاری H نیز از آن یاد می کنند. در صورت خرابی هد، شما با مشکلات ریز و درشتی رو به رو خواهید شد. این نوع مشکلات به خراب شدن پروانه پمپ آب و پایین آمدن راندمان دستگاه اشاره می کند.

4- قدرت اسب بخار پمپ آب

پمپ آب را با توجه به قدرت اسب بخار آن در نظر گرفته و به ثبت خرید خود اضافه کنید. به هر حال این پارامتر می تواند به کارایی این نوع دستگاهمرتبط گردد. طبیعتاً با پایین آمدن قدرت اسب بخار پمپ آب، میزان و توان صدا نیز کاهش می یابد.

5- راندمان پمپ آب

شما برای کاربرد قابل قبول و اقتصادی دستگاه باید به راندمان آن دقت کنید. هزینه های مرتبط با مصرف و استفاده پمپ آب به راندمات اصلی آن مربوط می شود و نباید این گونه تصور کنید که هر چقدر راندمان دستگاه بالا باشد، شما کیفیت قابل توجه تری را می توانید در نظر بگیرید.

6- منحنی پمپ آب

منحنی پمپ آب، یکی دیگر از مشخصات اصلی است که میزان دبی و هد پمپ را تعیین می کند. این منحنی نیاز اصلی را برای استفاده مشخص کرده و با استفاده از این دو مشخصه می تواند، یک دستگاه کاربردی را ارائه دهد. برای افزایش هد پمپ دستگاه شما باید طبق منحنی، دبی پمپ را کمتر در نظر بگیرید.

7- جنس پمپ آب

معمولاً انواع پمپ آب از جنس های گوناگونی ساخته می شوند که در این میان، می توان به برنز، چدن و استیل حتی اشاره کرد. جنس پمپ عمدتاً طبق نوع سیال مشخص می گردد.

پارامترهای انتخاب پمپ آب

خرید انواع پمپ آب

فروشگاه واسپور پمپ نماینده فروش برترین تولیدکنندگان انواع پمپ در شهر اصفهان است. در واسپور، انواع پمپ لئو، پمپ تایفو، پمپ اژن و به طور کلی انواع پمپ ایرانی و پمپ چینی به فروش می‌رسد.

سخن پایانی

انواع پمپ در مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی امروزه به طور فراگیر مورد استفاده قرار می‌گیرند. استاندارد و کیفیت هرنوع دستگاهی باعث می شود تا فرد بتواند به مقرون به صرفه بودن خرید خود پی ببرد. شما با مشخصات گفته شده، متناسب با نیاز خود نسبت به تهیه این نوع دستگاه اقدام می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *